الارشيف / مصر

فيديو| سهرة للهارب محمد على بملهى ليلى بإسبانيا

Advertisements

وسخر أديب فى حلقة الإثنين من برنامح "الحكاية"، الذى يقدمه عبر فضائية "mbc مصر" من ظهور المقاول الهارب فى ملهى ليلى بإسبانيا، وقال: "قاعد طول الليل أهو بيدرس مستقبل مصر.. يا رب يكرمك يا محمد يا على وتشترى كباريه فى برشلونة وتعيش فيه العمر كله"، مضيفا: "مش عايز حد بعد كدا يكون مستنى الراجل دا لأن زوبع وناس من الإخوان جابوله صور وقالوا محمد على وهو بيدرس مستقبل مصر، هو لا بيدرس ولا حاجة، أنتو اللى نافخينه عشان البلد دى تتهد".

واستعرض أديب صورا لمحمد على برفقة إحدى الفتيات، وقال: "دى حبيبته الجديدة لوجين، أبوها دكتور معروف فى إسبانيا، عندها 25 سنة"، وعاد للتعليق ساخرا: "الراجل بيوطد علاقاته مع دول البحر المتوسط، لأن مصر محتاجة العلاقات دى، قاعد طول الليل بيوطد العلاقات، بس يجيلك تانى يوم الصبح يقولك البلد والناس".

كما استعرض أديب فيديو لمحمد على برفقة إحدى الفتيات، وتابع ساخرا: "قائد ثورتنا نغش، فرفوش، أدى المعارضة يا جماعة، أنا عايز أعارض، إيه الحلاوة بتاعة المعارضة دى"، مضيفا: "الراجل قاعد فى إسبانيا بيعانى يا جماعة والبلد طالعة من كبده"، كما استعرض صورا للفيلا التى يعكف على بنائها محمد على، وقال: "إحنا أغنياء قوى يا محمد"، مضيفا: "هو قاعد فى مدينة تبعد 20 دقيقة عن برشلونة".

Advertisements

قد تقرأ أيضا